Groepen

groepsfoto kapoenen groepskamp 2022.JPG
Kapoenen

Het leven van een kapoen (1ste en 2de leerjaar) is er één vol spel, fantasie, creativiteit en expressie. Spelenderwijs en ongedwongen ontdekken we samen met hen de wereld.

De leiding gaat hierbij uit van het kind zelf, van wat hen boeit en aanspreekt.

Onze kapoenen krijgen wekelijks een vier-uurtje, kost 7 euro voor een heel jaar en is te betalen aan de leiding.

groepsfoto welka's groepskamp 2022.JPG
Welka's

Wie in het 3de of 4de leerjaar zit, kan meespelen bij de welka’s.
Ze krijgen ruimte en kansen om dingen uit te proberen en van elkaar te leren. De werking wordt ingekleed met verhalen en fantasie. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het Jungleboek. Vandaar die rare namen van de leiding!

De welka's krijgen wekelijks een vier-uurtje. Hiervoor vragen ze 7 euro dat te betalen is aan de leiding.

groepsfoto wolven groepskamp 2022.JPG
Wolven

Wolven is de nieuwere tussentak (5de en 6de leerjaar) en biedt de perfecte overgang naar jonggivers. De wolven worden uitgedaagd en leren technieken die een echte scout onder de knie moet hebben. Tentenkamp zorgt voor de ultieme scoutservaring en vrijheid. Sjorren, tenten opzetten, kampvuur maken en grote staptochten horen hier allemaal bij.

groepsfoto jonggivers groepskamp 2022.jpg
Jonggivers

Jonggidsen en jongverkenners (1ste en 2de middelbaar) trekken er graag op uit in de natuur of verkennen hun buurt. In patrouilles werken ze samen en nemen ze initiatieven: van kattekwaad tot leuker.

Jaarlijks gaan zij op tentenkamp. Jonggivers krijgen een waaier van mogelijkheden om mee te beslissen, zelf de handen uit de mouwen te steken en allerlei vaardigheden onder de knie te krijgen.

groepsfoto givers groepskamp 2022.JPG
Givers

Bij de gidsen en verkenners (3de, 4de en 5de middelbaar) is er ruimte voor grotere projecten. Met de groep een avontuurlijke activiteit realiseren, of uitgedaagd worden door elkaar.

Vanuit eigen interesses op zoek gaan naar zichzelf tussen leeftijdsgenoten. Dit door typische activiteiten waaraan gidsen/verkenners in kleine groepjes mee voorbereiden. Het tentenkamp sluit elk jaar aan bij een geslaagde werking.

Jins

Jin zijn (6de middelbaar), is intens samenleven één jaar. Het is samenwerken, aan activiteiten, projecten en kampen, elke groep in zijn eigen stijl. Het is avonturen en uitdagingen delen. Al doende leren samenwerken en verantwoordelijkheid opnemen. En jin zijn is, dankzij al die ervaringen, een groeiend engagement ontwikkelen voor de groep en de samenleving. Op het einde van het jaar sluiten ze af met hun welverdiende buitenlands kamp!